Welkom op mijn weblog




vrijdag 4 november 2011

Visions of Christmas quilt

Vanmorgen heb ik de quilttop van de gratis BOM " Vision of Christmas" afgemaakt. Ik vind hem erg leuk geworden en zou het ook leuk vinden om de tops van anderen te zien.
Omdat ik geen pdf bestand kan uploaden doe ik het maar even zo hoe ik de quilt heb gemaakt: Ik heb gewerkt met inches.

  • De middenblokken( stitchery's) zijn gesneden op 5,5" x 7,5". 
  • Voor de kleine blokjes heb ik vierkantjes gesneden van 1,5 ", je hebt er 28 nodig voor 1 blok. 
  • Voor de sashings rode stof 6 x 7,5" x 2" en 6 x 9,5" x 2", dan zijn er nog 
  • 4 vierkantjes nodig van 2" x 2"groene stof met cashmir patroon.
  • De eerste rand van de rode stof :
  • voor de boven en onderkant 2x  24,5" x 2,25" en 
  • voor de  zijkanten 2 x 34" x 2,25".
  • Voor de buitenste rand 44 vierkantjes van 3,5". 
  • Naai er 2 x 9 aan elkaar voor boven en onder. 
  • Naai 2 x 13 aan elkaar voor de 2 zijkanten.
Je top is nu klaar. 

En nu nog gaan quilten. Ik wens jullie allemaal heel erg veel plezier en succes met deze quilt en hoop in de toekomst nog een paar voorbeelden te zien om deze op mijn blog te zetten. Bedankt allemaal voor jullie deelname. 


This morning I finished the quilttop from the Visions of Christmas quilt. I think it lloks very nice. Because I can't upload a pdf file I have to do it like this for the measurements of making the quilt.

  • Cut the Stitcheryblocks 5,5" x 7,5".
  • For the little squares I cut 28 x 1,5" for 1 block. 
  • For the Sashing from the red fabric I cut 6x 9,5" x 2" and 6x 7,5" x 2"
  • 4 squares from the green fabric from 2"
  • From the red fabric for the first border:
  • 2 x 24,5" x 2,25" for the top and bottom
  • 2 x 34" x 2,25" for the right and left side.
  • for the outer border cut 44 squares 3,5"
  • sew 2 x 9 squares together for top and bottom
  • sew 2 x 13 squares together for the right and left side.
  • Sew first the top and bottom and then the right and left side. Readdy is you're quilttop.
And now quilting. I wish you a lot of fun making this quilttop and would love to see you'res. To everyone, thank you so much for participating this BOM.





Knopen voor de quilt: 
Er is mij al een paar keer gevraagd of ik een knopen pakketje wil maken.
Ik heb hier nu alle knopen bij elkaar liggen het zijn er in totaal 22 en een compleet pakketje kost € 57,50  ( incl. verzendkosten in Nederland en Duitsland) 

Buttons for the quilt:
I recieved some requists about the buttons I used. I made a kit with all 22 buttons and they will cost € 57,50 ( including mailcosts in he Netherlands and Germany) Just mail me info@thelogcabin.de


7 opmerkingen:

  1. Wat is hij mooi geworden, ik heb even gekeken mis nog een blok nl, nr 7. Ik denk dat ik hem afmaak voor volgend jaar. Dank je wel voor alle patronen en de beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is hij mooi geworden Jacqueline !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had hem al een stuk gezien, maar wat is hij leuk geworden!

    Groetjes,

    Ellen
    http://elliesquiltplace.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerd is het geworden!
    Mooi gemaakt, laat de Kerst maar komen
    Grtjs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi geworden, je krijgt al zin in de kerst, jammer genoeg mis ik blok je 8, die met de open haard.
    Veel quilt-plezier en bedankt voor de patroontjes.

    Marianne S

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jacqueline ,Ta courtepointe est vraiment très belle!!!!!!!!!!
    Mais pour la mienne il me manques le block n°8!

    A+++ Nicole LM

    BeantwoordenVerwijderen